Selasa, Julai 08, 2014

Kuih Kasturi untuk Moreh

Beberapa hari lepas dah buat inti kuih kasturi ni. Teringin nak makan.  Once inti dah pekat dan sejuk, terus masuk freezer. Tak jadi nak goreng sebab makanan banyak sangat. Hari ni tahap kerajinan tu tinggi sikit. So, saya bertapalah kat dapur, bentuk inti kacang jadi bulat-bulat sampai habis. Kemudian, goreng sedikit untuk moreh kat rumah :) Selebihnya, saya goreng separuh masak untuk didinginbekukan.


Kuih kasturi ni saya buat tak manis sangat. Jadi, Cekebon bolehlah makan banyak sikit.  Nak resepi? Rasanya saya pernah tulis entri mengenai kuih ni dulu. Cuba tengok di sini --> Kuih Kasturi untuk Minum Petang

6 ulasan:

  1. ecah xpenah makan kuih kasturi ni..sedap ye?nnti boleh cuba..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedapppp :) tapi yg tak gemar kacang hijau memang tak kena la dgn kuih ni :)

      Padam
  2. Kuih kasturi = kuih kacang kan?
    Betul tak?

    BalasPadam
  3. sedapnya..lama betul tak makan kuih kasturi

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya time bulan puasa ni memang teringin nak makan kuih-kuih melayu :)

      Padam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.