Selasa, Mei 27, 2014

Jagung 4 Minit!

Selalunya apabila saya seorang diri di rumah dan teringin nak kunyah something, saya memang akan buat 'Jagung 4 Minit' nih. It's kind of an instant fix untuk sindrom 'gatal gigi' saya. Apa yang menariknya, untuk sediakan jagung ni mudah dan sekejap sahaja! Hanya perlu setongkol jagung, microwave dan masa 4 minit! Tak percaya? Tengok siri gambar di bawah yang saya sediakan :)


Simple je kan?! Tak perlu susah-susah cari periuk, isi air dan terkial-kial nak rebus jagung. Saya paling suka betapa senangnya kita nak buang kulit dan rambut-rambut jagung tu setelah dimasak dalam microwave. Sekiranya inginkan rasa lebih sedap, sapukan dengan mentega dan sedikit garam. Saya suka makan macam tu je.

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. Simple je kan? Kira klu nak makan tu tak teragak-agaklah nak buat :)

      Padam
  2. kat rumah xda microwave la... tggu kerja nnt la beli..time tu berangan dah ada rumah sndri lengkap semua brg dapur...sng nk masak. n try segala resepi kak farah

    BalasPadam
    Balasan
    1. one fine day,...insya Allah tak lama lagi tu :)

      Padam
  3. Eh mudah! Selalu jagung Ros memang dok rebus..

    BalasPadam
  4. aah la, kat umah ni ada 6 tongkol jagung xtau nak buat apa, asik buat cucuq jagung je..hihi..

    BalasPadam
  5. pasni ade jagung nak bt cmni jugak la... 4 minit je tak yah nak rebus da

    BalasPadam

PERHATIAN: Setiap komen yang tersiar di From FAMF TOWER adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis itu sendiri malah tidak mewakili pandangan pemilik blog. Pemilik blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlaku sebarang permasalahan yang timbul berkait komen tersebut.

Pemilik blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.